Ájurvéda, stresszkezelés, tartásjavítás jógával – ONLINE tanfolyam

Alkalmazott jóga tanfolyam – prevenció, egészségmegőrzés, önterápia jegyében

A tanfolyamokba a bekapcsolódás online / távoktatás formában lehetséges.

A tanfolyam 3 hónapos és 3 modulból épül fel, amelyek egyben és külön külön is látogathatóak. Az egész folyamat a főbb élettani területeket öleli fel, mint méregtelenítés, immunerősítés, stresszkezelés, légzés, emésztés, gerinc, mozgás. Mindezekhez szeretne adni egy önterápiás fókuszt: mit tehetek magamért? Tehát a saját alkatiság felismerését, az alkatiságra jellemző problémák, hajlamok, betegségek felismerését és preventív vagy terápiás eszközöket, amivel változtatni tudsz önmagadon, az életed minőségén.

Április az ájurvédikus egészségmegőrzésről szól, májusban a stresszkezelés, júniusban a tartás és gerinc lesz a téma.

Minden hónap 4 alkalomból áll (4x120p), minden alkalom elméleti részt is magába foglal (30p).

Tematika

I. Ájurvéda, tisztító technikák, immunerősítés – április

A modul célja, hogy bemutassa az ájurvédikus természetgyógyászat szemléletmódját és alapvető ismereteit a testet és működését illetően. A 3 féle alkatiságot jellemezze és saját típusunkat meghatározhassuk. Bemutassa a tisztító módszereket (sat karma), az érzékszervek tisztítását, test megtisztításának jelentőségét, a méregtelenítés szerepét, módszereit. Megismertessen mi az alkatiságunknak megfelelő és nem megfelelő életvitel, gyakorlás, táplálkozás. Hogyan tudjuk magunkat testi-energetikai-lelki egészségben és harmóniában tartani ezek segítségével. Mik az alkati nehézségeink és hajlamaink a kibillenésre, hogyan tudjuk kezelni ezeket a megelőzés érdekében. A gyakorlat bevezet az Agni jógába, a hasi kp megfelelő karbantartásába, célja a jó emésztés, a stresszmentes élet és a nyugodt elme.

  1. ápr. 8 – Ájurvéda alapok: szövetek hierarchiája, elemek, energetikai pályák, salakok, tünetek, ízek, érzelmek, betegségmodell
  2. ápr. 15 – Alkatiság, 3 dósa, önmeghatározás, lehetőségeink és akadályaink
  3. ápr. 22 – Tisztító módszerek (sat karma), méregtelenítés, érzékszervek, a test szerepe és megtisztításának jelentősége a hatha jógában
  4. ápr. 29 – A 3 típus hogyan tudja magát harmonizálni, milyen gyakorlás, táplálkozás, életvitel támogat és mi nem

II. Stresszkezelés – légzés, emésztés, relax – május

A modul célja, hogy a stresszkezelés lehetséges élettani területein ismeretet és gyakorlati módszereket nyújtson egy egészséges stresszmenedzsment megvalósításához. Emésztési problémák, rossz táplálkozás, alvási problémák, egészségügyi szövődmények, szövetek savasodása, ingerlékenység, teljesítmény csökkenés, értelmi fókusz romlása, szexuális problémák, életöröm, elégedettség hiánya? Ezek nagyrészt helyre állíthatóak korrekt stresszmenedzsment révén. Gyere nézzük meg mit tehetünk érted!

  1. légzés és idegrendszer
  2. emésztés és táplálkozás
  3. relaxáció és ellazultság
  4. test és tudat, pszichoszomatikus modell

III. Tartásjavítás és a gerinc terápiája jógával – június

A modul célja, hogy test huzalozását áttekintse, kitérve a gerinc és mozgásszervi problémákra preventív és terápiás fókusszal. Hogyan tudunk tartásunkon javítani, milyen alapelvek mentén kell a struktúránknak rendeződnie é a mozgásban részt vennie. Foglalkozunk a gerinc ferdüléseivel, a tartás egyenetlenségeivel, az ízületi struktúra terheltségének harmonizálásával, az ízületek helyes és helytelen használatával, a fej, a vállak, a derék, a térd problémáival, ezek összefüggéseivel, a csontok, inak, izmok és a fascia kötőszöveti háló szerepével. Megvizsgáljuk a jóga és hétköznapi pozíciókat, a meditációs üléseket, a tartást és a mozgást. Foglalkozunk ezek testi, energetikai és önismereti oldalával is, a betegség és fájdalom jelentésével és jelentőségével. A test és mozgás keleti és nyugati, valamint kortárs test-tudati megközelítéseivel.

  1. tengely és struktúra (gerinc, fej, nyak, vállak)
  2. középpont és mozgás (derék, medence, csípők, horpasz, térdek)
  3. kp – tengelyek és mozgás alapelvek
  4. tenszegritás a testben, fascia háló, horpasz

Részletek

Órák: ~30p elmélet, az óra többi részében fizikai gyakorlás, relax, légzés és némi meditáció, mindez 120p-ben

Hely: Egyelőre otthon 

Idő: péntek 17-19h, de tetszőleges időpontban nézhető

Hozzájárulás: beszállás mindig hó első hetében lehetséges, ez általában 4 x 2h.

Jelen helyzetben érthető okokból tarthatsz a pénzkiadástól, hiszen az emberek egy része már elvesztette bevételi forrásait (pl. az oktatók) mások majd eztán fogják. Másfelől önismereti szempontból a legfontosabb befektetés a saját tudatod átalakításába és éned felszabadításába fektetett energia, ezekben az időkben különösképpen. Ezért bár a javasolt hozzájárulás 10.000Ft/hó, de döntsd el te mennyit szeretnél fizetni érte.

Részvétel online / távképzés formájában, akár korábbi modulokra visszamenőleg is, ez esetben a korábbi órákról jegyzetet, videó és hangfelvételt küldök, így azt saját tempóban tudod végezni.

Jelentkezés: emailben itt, határidő jún. 1. (a 3. modulra)

Csatlakozz a facebook eseményekhez is:

Távoktatás / online formában is:

Ha vidéken élsz vagy nem elérhető számodra a szerdai időpont rendszeresen, akkor időtől és helytől függetlenül is elköteleződhetsz a folyamat számára és egyénileg végzed a gyakorlást, hallgatod az elméletet, ehhez jegyzetet, hang és videó felvételeket biztosítok.

Tanfolyami struktúra, csoport, részvétel kapcsán

Miért jó neked?

Ha érdekel a jóga és hogyan tudod ezt saját életedben akár preventív, akár konkrét problémák, betegségek esetén gyógymódként alkalmazni érintve a főbb élettani területeket. Ha szeretnéd életedet stresszmentesebbé, kiegyensúlyozottabbá, testedet egészségesebbé, vitálisabbá, elmédet nyugodtabbá, fókuszáltabbá tenni. Ha szeretnéd akaraterődet, határozottságodat fokozni, komfortzónádat, teherbírásodat, tűréshatáraidat kitágítani, közérzeteden javítani. Nézd meg mit adhatnak neked a különböző modulok.

Kinek szól?

A teljes folyamat az általános bevezetésen túl egy egy tematikába mélyebben is bevezet. Mindenki számára ajánlott, úgy van felépítve és igyekszem úgy átadni, hogy mindenféle gyakorló, törekvő, a jógában járatlanok, a kezdőbb jógások, és a haladóbb jógások vagy oktatók / szakemberek is egyaránt tudjanak belőle meríteni és gazdagítani praxisukat megfelelő gyakorlatokkal vagy ismeretekkel. A túl keleties, vagy túl szakmai fogalmakat, koncepciókat is igyekszem nyugati és modern analógiákkal megvilágítani, új kontextusba helyezni, mert számomra – mint összehasonlító vallásbölcsész számára – mindig fontos, hogy egy koncepció hogyan állja meg a helyét modern világunkban és mennyire alkalmazható vagy alkalmazott tudásról van szó, pontosabban mennyiben válhat azzá saját életünkben itt és most.

Néhány szó a tanfolyamokról:

Miben más egy tanfolyam, mint a rendszeres órák?
– lehetőséget nyújt jobban elmélyedni egy-egy témában
– a tanár jobban tud figyelni a résztvevők személyes igényeire
– több idő jut a tapasztalatok megosztására, ami segíti az élmények integrálását a mindennapokba
– rendszeresen ugyanazokkal az emberekkel gyakorolsz együtt és ez támogatja, erősíti a csoport minden tagját, illetve a megnyílást, befogadást, emiatt a csoportdinamika miatt zárt a tanfolyami struktúra, nem lehet jönni-menni
– az elköteleződés és rendszeresség a jógában is mindig meghozza a gyümölcsét: nagyobb tudatosság, kitartás, erő  és fókuszáltság
– a gyakorlás mellett elméleti ismereteket is kapsz, ami segít, hogy megértsd, mit miért csinálunk a jógában.

Visits: 207 | Today: 0 | Total: 13052