Tavaszi megtisztulás csend tábor 2018. márc. 29 – ápr. 1

testtudatossagomTábor a test, az energetika, a tudat és a karma megtisztításáért. A testi-energetikai szint megtisztulásást a jóga tisztító gyakorlataival segítjük (sat karma), a tudat letisztulását pedig csend és éber jelenlét gyakorlással segítjük elő (ülő meditáció).

Mindezen szintek megtisztulása során várható hatások:

  • testi mérgek eltávolítása jobb egészségi állapotot, illetve közérzetet eredményez
  • energetikai szintű tisztulásunk magasabb vitalitási szintet és jobb stressztűrő képességet eredményez
  • lelki, tudati letisztulásunk során lehetőség nyílik mélyebb önmagunkkal való találkozásra, reakció és viselkedési mintáinkra, mozgató erőinkre jobban rálátunk, kényszereink, merevségeink oldódnak, így életbeli irányaink, motivációink letisztulhatnak, változhatnak, amely során szemléletmódunk és hozzáállásunk is változik
  • a csendben leomlanak szerepeink és széthullanak maszkjaink, az önmagunkra figyelésben és a mozdulatlan tudat megtartásában egy stabil középpontot erősítünk meg, amely megtart minket az élet szélsőségei közti hánykolódásban, amely akkor is tart, ha a “szar belehull a ventillátorba”
  • mindez indukálja az elengedést, terheink lerakását, változást, átalakulást a megszokásaink és eltvitelünk szintjén is, tehát karmánk is tisztul

Az étkezések során egyszerű étkeket fogyasztunk részben a fizikai tisztulás elősegítése végett, részben a tudatos étkezés gyakorlása okán.

A táborban a jóga órák rövidebbek lesznek, céljuk inkább a meditáció támogatása és a test regenerálása.

A tábor most elsősorban egy olyan keretrendszert kínál, amelyben az szokásos szocializáció helyett az izolációra helyez hangsúlyt. Hogy az én újjászülethessen önmagából, és megerősödhessen önmagában, mielőtt ismét kapcsolódik a Te-hez, illetve a Mi-hez.

A táborban csendet tartunk, amely jelenti a verbális és nonverbális kommunikatív megnyilvánulásaink, illetve az egyéb kényszereink (sms, telefon, chat, email, fb) teljes kerülését. E csendben, amelyből kizársz másokat önmagaddal maradsz és ez a cél. A változás elkerülhetetlen.

A táborban a nonduális (vagy direkt, azonnali, abszolút) ösvény/módszer/meditáció kerül bemutatásra és ezt fogjuk gyakorolni. Abba a direkt szemléletmódba igyekszem bevezetni a résztvevőket, amit a zen, dzogchen, advaita vedanta szellemiségek gyakorlataiban szerzett tapasztalataim inspirálnak.

A tábor keretrendszere a legutóbbi elvonulásomban jött le és kristályosodott ki, ahol 3 hetet töltöttem csendben napi 10-12 óra gyakorlással. Remélem e tapasztalásból fakadó koncepció másokat is közelebb segít mélyebb önmagához.

Program

csendprogram1A tábor egy teljes folyamatot kínál, amelybe legkésőbb péntek dutánig lehet becsatlakozni. a létszám korlátozott, lásd lentebb.

Várom a kezdőket és bármely önismereti úton, spirituális gyakorlásban tapasztaltabbakat egyaránt. A tábor programját úgy állítottam össze, hogy mindenkinek legyen módja tapasztalatokat mélyíteni.

 

Részletek

Helyszín: Tinnye Magház (Piliscsaba mellett, Bp-től 40km)

Időpont: kezdés csüt(márc29) dután 16h, befejezés vas(ápr1) dután 18h
Szállás: a házban, 3-5 ágyas szobákban
Gyakorlás: a ház aulájában, vagy kinti fedett gyakorlótérben

Kedvezményes hozzájárulás: 35e Ft / teljes tábor,  ami tartalmazza a szállás, a napi 3x-i étkezés és a programok díját. Ez a következő esetekben lehetséges:
– előzetes regisztráció emailben és 15e Ft helyfoglaló utalása márc. 15-ig! (a helyfoglaló 50%-ban visszatérítendő márc 22-ig történő lemondás esetén, és vissza nem térítendő azutáni lemondás esetén, azonban másra átruházható)
– ha hozol magaddal valakit, vagy a pároddal jössz

Későbbi vagy helyszíni regisztráció esetén a hozzájárulás: 39e Ft a teljes táborra.

Segítői kedvezmény: konyhai munkákban segítőknek további kedvezmény jár.

Támogatói hozzájárulás: 45e Ft / tábor

Kérlek érkezz meg péntek dutánig!

Jelentkezési határidő, minden esetben: márc. 22!

Létszám korlátozott: 9 fő

Jelentkezni: emailben: kapcsolat

Csatlakozz Facebookon is.

Várlak:

Sápi Ádám – jóga, tai chi oktató, buddhista tanító, mozgásterapeuta

Gondolatok az Abszolút szemlélet kapcsán

  • Az ember útja
    Üres kézzel jössz, üres kézzel távozol.
    Ilyen az ember.
    Honnan jöttél mikor megszülettél?
    Hová mész, mikor meghalsz?
    Az élet olyan mint a felhő, amelyik épp megjelenik.
    A halál olyan mint a felhő, amelyik épp eltűnik.
    Az égen úszó felhő eredetileg nem létezik.
    Élet és halál. A jövés és a menés éppen ilyenek.
    De mégis van egy dolog, ami mindig tiszta marad.
    Ez az egyszerű és tiszta nem függ élettől és haláltól.
    Mégis, mi ez, ami egyszerű és tiszta? (zen)
  • A villámlás nem bántja az eget, az ég nem sérül a villámlásban bármilyen félelmetes is. A nap mindenkire ugyanúgy süt, nem csak a jókra.
  • Ahol kinyitsz egy ajtót, ott be is csukod azt azonnal.. (dzogchen)
  • “Keressük a gondolkodás és az érzelmek ellentmondásában az összhangot, ahol a tapasztalat nem interpretáció csupán, hanem a cselekedet maga. A test cselekszik, és mi magunkra ismerünk általa. Antinómia – a belső ellentmondásokban rejlő teljesség” (Artus, Goda)
  • Két zen szerzetes vándorolt az erdőben, mester és tanítványa. A szerzetesrendben az volt a szabály, hogy a szerzetesek nem érhettek hozzá nőkhöz. Ahogy ment a két szerzetes az erdőben, egy kis patakhoz értek, ahol egy lány próbált átkelni a sebes patakon, de nem szerette volna bevizezni csinos ruháját. Ahogy a két szerzetes odaért, a lány elmondta nekik, hogy át szeretne kelni. A fiatal tanítvány szándékosan tudomást sem vett a lányról, levegőnek nézte, és mintha észre sem vette volna, átkelt a patakon. A mester ezzel ellentétben felkapta a lányt, átvitte a túlpartra, letette, és elköszönt. A két szerzetes ment tovább, mire kisvártatva a tanítvány megkérdezte mesterét. Mester, az a szabály, hogy nem nyúlhatunk lányhoz, miért tetted, amit tettél, ez a rend elleni cselekedet volt! Mire a mester: Fiam, én azt a lányt már a patak túloldalán letettem. Te még mindig cipeled magaddal. (zen)Nem a körülmények azok amik karmikus látomásként felmerülve a kettősség állapotába kényszerítenek, hanem saját ragaszkodásunk teszi képessé a felmerülő dolgokat arra, hogy uraljanak bennünket.
  •  A közel nem a távoli ellentéte, hanem a feléje tett első, döntő lépés. Az abszolútum csak addig utópia, amíg a tőle elválasztó teret nem alakítjuk át közelségek füzérévé. (…) Az ember saját, tágabb valója, terjeszkedő, a közelségre rávetülő valója az abszolútum egyedüli, igazi partnere.- (Andrei Pleşu: Az angyalok)
  • “Magunkat a Buddhák útja alapján alakítani annyi, mint önmagunkat önmagunk után alakítani. Magunkat önmagunk után alakítani annyi, mint elfeledkezni önmagunkról. Magunkról elfeledkezni annyi, mint minden dolog által hitelesítve lenni. Minden dolog által hitelesítve lenni annyi, mint megvalósítani a test–elme egybeolvadását, mind sajátunkét, mind másokét.” (zen, Dogen)
  • ha talalkozol Buddhaval, old meg! (zen)
  • – Üres kézzel jöttem mester – Tedd le – De hat nincs nalam semmi – Akkor cipeld csak tovabb (zen)

Gondolatok a Csend kapcsán

  • A szótlanságból fakadó belső csend fokozottan segíti a csapongó figyelem, az önálló életre kelt, zavart gondolatok és érzelmek megszelídítésének folyamatát.
  • A csendes tapasztalás hosszan kitartott folyama által a megszokott szerepek lassan értelmüket vesztik és szertefoszlanak, a mechanikus, rutinszerű cselekvések elmaradnak, ezáltal lehetőség nyílik, hogy találkozz önmagaddal.
  • A csend segítségével kizárjuk azt, aki beszél benned, mert aki beszél, az intellektus, mindig interpretál, elfed, torzít, védekezik, minősít, hazudik, szeretnénk őt megkerülni, és amit ki akarunk fejezni, mert lesz mit, azt kifejezhetjük más módokon.
  • Tanulunk kapcsolódni a testünkhöz, testi érzeteinkhez, és azon keresztül a jelenhez. A test fontos, hiszen ő mindig jelen van, nem tud nem jelen lenni, de én vajon hol vagyok? Ott vagyok, ahol vagyok, vagy máshol, ha máshol, miért?