Elméleti tematika

vissza az esemény leírásához

 

  1. A hős/harcos ideál metafizikája (filozófiája/pszichológiája)

– az út, a törekvés, a realizáció/megvalósítás, a férfi, a hős, az emberfeletti ember, az androgünitás mibenléte a szellemi hagyományok és mítoszok tükrében

– a hős, vir, vira, virya, tökélyharcos, hérosz, heroikus ember, samurai, tolték v indián harcos ideálok

– a harc művészete,  harc, mint út, harc, mint önmegvalósítás, a legfelsőbb végső ököl útja (tai chi chuan)

– kasztrendszer, a harcosi kaszt, Buddhai és a tantrikus szellemi áramlat, Krisna, mint istenség a harctéren

 

  1. A 3 központ az emberben (has-szív-fej)

– a 3 kapu, vagy út és azok viszonya: az erő, a szeretet, a bölcsesség

– hasi központ jelentősége, és lehetőségei

 

  1. Nemi pólusok, dualitás régen és ma

– szerepek, nemek, gender-ek

– beavatások, és azok hiánya

– kiválasztottság, vezetés, vezetők

 

  1. Hős/harcos történetisége

– lovagi kor, erények, keresztes hadjáratok,

– Nietzsche – emberfeletti ember

– popkultúra (új mítoszok, mese, irodalom, film, western, akció, képregény, game)

– a spirituális westernek 🙂 “ostoba fehérember csak tested van, lelked a feketéké, szellemed az indiánoké”

 

  1. Mélylélektan, archetípusok

– Jung, anima, animus, persona, árnyék, vakfolt

– a pokoljárás a mítoszokban, a lélek sötét éjszakája

– tudattlan integrációja, árnyéktranszformáció – pszichoalkímia

 

  1. Tigrislovaglás

– a hátasállat / lovaglás szimbolikája a szakrális ikonográfiában

– tantrikus alapvetés, szellemiség, hozzáállás

– az uralom jógája, az uralmi pozíció, önuralom (az szabad csak igazán, aki képes önmagát uralni)

– harc a destruktív tendenciákkal szemben,

– tigris – a modernitás szimbóluma

 

  1. Az erő természete

– tetterő, életerő, belső erő, akaraterő,

– lágy/okos erő (az ostor), mint legfelsőbb művészet vs kemény/nyers/nyílt erő (kalapács) használata (mindig lesznek nálad erősebbek)

– we wu wei – a nemcselekvő cselekvés művészete, az integrált akaratiság

– erőfeszítés nélküli erő modellje, a földelés (a földnél senki sem erősebb)

– a kör, mint erő modellje

– a test szerepe

 

  1. Harcművészet

– test, mint tükör, mint közvetítő, mint kapu, mint eszköz

– az inak és izmok szerepe és művelése

– a szándék művelése

– eszközhasználat, a kard metafizikája

– a fa szimbólum

– a 3 kincs (Jing-esszencia, Qi-életenergia, Shen-szellem)

– a szakrális vagy zen íjászat, a cél, a szándék, a lövés, a találat metafizikája, a lovas íjászat, a ló metafizikája, út a nemkettősségbe

– Sun Ce – a háború művészete (ókortól – a CIA-ig)

– Miyamoto Musashi: mozgó test és mozdulatlan elme, belépek oda, ahol még nincs yin és yang és szükségszerűen győzök

– a harc nem létezik

 

  1. Misszió / küldetés az életben

– dharma, karma, moksha: kondícionáltság és felszabadulás

– szabadság, teremtés

– vezetés, siker és bőség teremtése

 

  1. Sexus, szerelem

– a sexus metafizikája

– a szerelem metafizikája, távoli v plátói szerelem spirituális aspektusa

– a magerő, a teremtőerő, a magmegtartás, mint szimbólum és konkrétum

– átlényegítés, átlényegülés, felajánlás

– egyesülés formái (csók, ölelés, szeretkezés) út a nemkettősségbe

– szexualitás (technikák)

Visits: 309 | Today: 0 | Total: 179708

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük


8 − egy =